Wycieczki

Centrum Nauki Kopernik

30 października uczniowie klasy 6c odwiedzili Centrum Nauki Kopernik. Biegali od atrakcji do atrakcji, od jednego mikroskopu do drugiego… zdecydowanie udane wyjście

Lekcja teatralna

W piątek 25 października klasa 6c uczestniczyła w lekcji teatralnej w Teatrze Syrena. Dzieci dowiedziały się,  jakie są najważniejsze umiejętności w pracy aktora, jak wyrazić emocje  bez słów,  jak pracować nad dykcją i poprawą emisji głosu. Uczniowie mieli również okazję zwiedzić kulisy sceny, pracownie artystyczne i magazyny kostiumów.

KLASA 3C W SPRZĄTANIU ŚWIATA NIE OCIĄGA SIĘ!

rzesień klasa 3c zakończyła włączeniem się w akcję „Sprzątanie świata – Polska”. Akacja jest częścią międzynarodowego ruchu na rzecz ochrony środowiska Clean up the World wywodzącego się z Australii. Naszym zdziwieniom typu „co ludzie wyrzucają na trawniki!” towarzyszyły także odkrycia przyrodnicze np. przeurocza wielka ropucha. Ona jedna została tam, gdzie była. Przyłączcie się do nas za rok!

CO W MURACH PISZCZY?

Podczas zajęć  Co w murach piszczy w Muzeum Warszawy dzieci z zerówki uczestniczyły w  odkrywaniu przeszłości. Wędrując przez kolejne pomieszczenia, szukały śladów życia dawnych mieszkańców staromiejskich kamienic, poznawały funkcje różnorodnych elementów architektonicznych. Dowiedziały się  gdzie ukrywano skarby i różne towary oraz skąd się wzięło słowo „sklep”.

ZERÓWKA W TEATRZE NARODOWYM

Podczas zajęć Za kulisami mieliśmy okazję poznać Teatr Narodowy. Oglądaliśmy scenę i widownię z perspektywy aktora. Dowiedzieliśmy się jak działa teatr w ciągu dnia i na czym polega praca ludzi, którzy współtworzą spektakle.

PARK MŁOCIŃSKI – OGNISKO INTEGRACYJNE KLASY I A

Dnia 6 października odbyło się spotkanie integracyjne klasy I a, którego celem było zacieśnienie więzi wśród uczniów oraz rekreacja i relaks na łonie natury wraz z rodzicami i wychowawcą klasy – Janiną Kuciewską. Dzieci samodzielnie piekły na ognisku kiełbaski oraz chleb, pod czujnym okiem rodziców. Nie brakowało także słodkości w postaci napojów, ciasta oraz innych ...

DZIEŃ CHŁOPAKA W KLASIE IA

Dzień Chłopaka obchodzony jest co roku 30 września. Dziewczynki z klasy I a, wraz z rodzicami oraz wychowawcą klasy- Janiną Kuciewską przygotowały dla chłopców niespodziankę w postaci: dinozaura zamkniętego w bryle wapiennej. Dzięki prezentom rozbudzającym ciekawość, chłopcy mogli zamienić się  w archeologów.

FESTIWAL NAUKI – inkluzje w bursztynie

Klasa I a, wraz z wychowawcą – panią Janiną Kuciewską, wzięła udział w warsztatach muzealnych, które odbyły się w Muzeum Ziemi w Warszawie. Dzieci zapoznały się z fragmentami świata sprzed milionów lat zamkniętych w bryłkach bursztynu. Dzieci podczas doświadczeń mogły sprawdzić, czy prawdziwy bursztyn w słonej wodzie tonie, czy też unosi się na powierzchni? Dzieci ...

NIE ŚMIECIMY – SPRZĄTAMY – ZMIENIAMY

Dnia 27.09.2019 r., uczniowie klas I – III z SP 392 wzięli udział w akcji SPRZĄTANIE ŚWIATA. Temat tegorocznej edycji to „Nie śmiecimy – sprzątamy – zmieniamy!”  Uczniowie z okazji tego wyjątkowego, obchodzonego na całym świecie święta, postanowili sprzątnąć teren wokół szkoły oraz pobliskiej okolicy. Podejmowane działania miały na celu zwrócenie uwagi na problem śmieci ...

Wystawa Tożsamość

15 października klasa 7c wybrała się do Biblioteki Uniwersytetu Warszawskiego na wystawę Tożsamość. Uczniowie zdobyli podstawowe wiadomości o architekturze i historii polskiej architektury w latach 1939–1956 w Warszawie. Zajęcia miały na celu uwrażliwienie uczestników na otaczającą ich przestrzeń oraz przygotowanie do samodzielnego odkrywania architektury w czasie miejskich spacerów. Później uczniowie mieli możliwość zaprojektowania i wykonania makiet nowoczesnej dzielnicy mieszkaniowej.

Wycieczka do Teatru Wielkiego

9 października klasy 2c i 2d wybrały się na wycieczkę do Teatru Wielkiego. W Operze Narodowej uczniowie zobaczyli jak wiele pracy trzeba włożyć w przygotowanie spektaklu. Dzieci zwiedziły pracownie techniczne i plastyczne oraz zdobyły wiedzę o historii tego miejsca.

Lekcja biblioteczna

15 października klasa Vc uczestniczyła w lekcji bibliotecznej w Wypożyczalni przy ulicy Śmiałej. Dzieci nauczyły się wyszukiwać konkretne książki, poznały tajniki  katalogowania i dowiedziały się, gdzie znaleźć potrzebne informacje. Bez trudu poradzą sobie już ze zdobyciem niezbędnych lektur;)

Dzień chłopaka w klasie 5c

7 października klasa 5c świętowała w kinie Dzień Chłopaka. Wspólnie obejrzeliśmy „Angry Birds 2”. Bawiliśmy się świetnie tym bardziej, że mogliśmy objeść się popcornem! Nie możemy się doczekać, kiedy znowu wyjdziemy do kina;)

Kronikarze codzienności – Festiwal Nauki

Klasa 7c w ramach Festiwalu Nauki wybrała się na wycieczkę do Muzeum Warszawy na warsztaty „Kronikarze codziennosci”. Uczniowie poznali różnice między dziennikiem, pamiętnikiem a kroniką. Zdobytą wiedzę odnieśli do współczesnych sposobów dzielenia się własnymi doświadczeniami: streamingiem, instastory, materiałami wideo, które dziś bardzo często zwracają uwagę światowej opinii publicznej na przeróżne konflikty w różnych częściach globu.

Festiwal Nauki

Dziś w ramach Festiwalu Nauki chłopaki z 8c poznawali historię polskiego lotnictwa okresu międzywojennego.

„Alladyn” – 17 czerwca 2019

W poniedziałek 17 czerwca klasy 6c oraz 5d wybrały się na wycieczkę do kina Wisła na musical „Aladyn”. Po kinie poszliśmy do pobliskiej cukierni na lody.

„Nakręć się na pomaganie” – nagroda

7 czerwca klasa IVc odebrała nagrodę za wygraną w konkursie „Nakręć się na pomaganie” – wyjście do parku trampolin. Bawiliśmy się świetnie! Najbardziej jednak cieszyło nas, że cały rok walczyliśmy nie tylko o wygraną, ale też o to, by zebrać jak najwięcej plastikowych nakrętek i pomóc tym samym Fundacji Hospicyjnej.

Wycieczka rowerowa

Była to piąta wycieczka rowerowa. Udział wzięli uczniowie 3D. Pokonaliśmy 270 km. w 4 dni. Warunki były trudne – upały i ulewy. Spaliśmy pod namiotami nad brzegami jezior: Wigry; Gołdap i Mamry. Jechaliśmy szlakiem rowerowym ” Green Vello „. Pani Luiza gotowała nam posiłki i wiozła bagaże samochodem. W peletonie z uczniami jechali opiekunowie Daniel ...

Dzień dziecka

W przededniu Dnia Dziecka klasa IVc wyszła na małą wycieczkę. Nieopodal szkoły bawiliśmy się tak, jak dzieci lubią najbardziej – wchodziliśmy na drzewa, szukaliśmy gąsienic w wysokiej trawie, zgłębialiśmy strukturę spróchniałych drzew, a w międzyczasie graliśmy w piłkę, badmintona i frisbee. Dorośli mogą nam tylko zazdrościć!

Zielona szkoła

Klasy 6c oraz 3d gimnazjum pojechały na zieloną szkołę do Kozienic. Uczniowie mieli wiele zabaw integracyjnych i sportowych, w tym gry terenowe, paintball, zajęcia linowe, tenis ziemny, wyjcie do aquaparku. Wieczór spędziliśmy przy ognisku. Dodatkową atrakcją był wyjazd do Królewskich Źródeł.

Wycieczka do Kazimierza Dolnego

Dnia 25 maja uczniowie pojechali na wycieczkę do Kazimierza Dolnego. Wycieczka była organizowana dla uczestników projektu Kształtowanie Przestrzeni. Po zwiedzeniu najważniejszych punktów Kazimierza, uczniowie zagrali w grę architektoniczną.

Wizyta w Ambasadzie Niemiec

17 maja grupa uczniów z klasy IIID i IIIC wraz z nauczycielką języka niemieckiego odwiedziła Ambasadę Niemiec. Naszą przewodniczką była pani Joanna Janecka z Wydziału Kultury. W sali konferencyjnej czekała na nas prezentacja i wiele informacji na temat funkcjonowania Ambasady- jakie są jej zadania, ilu ma pracowników, jakie wydziały itp. Dowiedzieliśmy się na czym polega ...

„Kot w butach”

13 maja mieliśmy zaszczyt być widzami spektaklu „Kot w butach” wystawianego w pobliskim kinie Elektronik. Nie było to zwykle przedstawienie. W role bohaterów bajki wcielili się nauczyciele okolicznych szkół, w tym także nauczyciele z naszej szkoły! Tytułową postać zagrał pan Marcin Kozaczuk, zaś w rolę uroczego zajączka wcieliła się pani Luiza Bałdowska. Gratulujemy i czekamy ...

Teatralne ABC” – spotkanie z teatrem

21 stycznia klasa IVc wraz z panią Pauliną Mazuruk i panem Kamilem Siuchtą udała się na spektakl teatralny. W pobliskim kinie Elektronik obejrzały przedstawienie pod tytułem „Tetralne ABC” w wykonaniu Narodowego Teatru Edukacji. Dzieci z zaciekawieniem śledziły losy głównego bohatera, który, będąc po raz pierwszy w teatrze, zgłębiał tajniki sztuki aktorskiej. Uważny widz mógł dostrzec ...

Wycieczka do kina

20 lutego klasy IIIc i IVc pod opieką wychowawców uczciły koniec pierwszego semestru wycieczką do kina. W kinie Wisła dzieci obejrzały film „Jak wytresować smoka 3” – najnowszą część przygód Szczerbatka. Wraz z nim przeżywały pierwsze zauroczenie, walkę o przyjaźń i życie na wolności.

Wycieczka 7C – wyjscie do PKiN na wystawę Body Worlds

28 lutego 2019 roku uczniowie kl.7C zwiedzali wystawę BODY WORLDS – pierwszą publiczną ekspozycję dotyczącą anatomii człowieka.  Mieli możliwość poznania zmian zachodzących w ludzkim ciele – od poczęcia, poprzez okres niemowlęcy, dzieciństwo, dojrzałość, aż po jesień życia.

„Zebranie” – Kino Luna

13 grudnia wybraliśmy się na interaktywne przedstawienie pt.”Zebranie”, które miało miejsce w Kinie Luna.

Czytaj Więcej

Centrum Rozrywki „Ale zebra”

28 listopada klasa 6c wybrała się na paintball laserowy do Centrum Rozrywki „Ale zebra”. Uczniowie świetnie się bawili, przy czym rozwijali umiejętności pracy zespołowej.

Kino Wisła

Klasy ‚0” A i B wybrały się na wycieczkę do kina Wisła. Obejrzały tam przedstawienie teatralne Baśnie polskie.

Planetarium

13 listopada uczniowie klasy I d uczestniczyli w wirtualnej podróży do odległych zakątków Kosmosu. Na sztucznym niebie szukaliśmy Gwiazdy Polarnej,  Małego i Dużego Wozu. Z wielkim zaciekawieniem śledziliśmy zjawiska, które kryją się w niedostępnym dla naszych oczu Wszechświecie. Po Arktyce, biegunie północnym oprowadzali nas Vladimir – niedźwiedź polarny i podróżnik z bieguna południowego James – ...

„JESIENNY ŻOLIBORZ” – Gra terenowa klas 0-1

Piękna, jesienna pogoda towarzyszyła klasie 0 i 1 podczas aktywnego zwiedzania ‚pięknego brzegu’ czyli Żoliborza. Trzy drużyny zmierzyły się ze sobą w niełatwych zadaniach gry terenowej. Dzięki nim jednak mogliśmy lepiej poznać historię i najpiękniejsze zakątki dzielnicy. Odwiedziliśmy między innymi „Dziewczynę z różą”, kino „Wisła”, Prochownię, Cytadelę i stojący niedaleko naszej szkoły pomnik I Brygady Pancernej gen. Maczka. . Czas wolny wykorzystaliśmy na zabawę na placu zabaw w parku S. Żeromskiego. Było wspaniale – na pewno to jeszcze powtórzymy.