Klasa 5

Matematyka

Temat: Porównywanie ułamków dziesiętnych. (1 lekcja)

Lekcja z e-podręcznika:
https://liblink.pl/HdbD9jYzXv
Materiał dodatkowy:
https://liblink.pl/6wyJGPdVKV

WSTĘP DO UŁAMKÓW DZIESIĘTNYCH:

Lekcja z e-podręcznika:
https://liblink.pl/dsJiwGAZPV
Materiał z Pistacja.tv:
https://liblink.pl/DbMYOfGtNF

Temat: Różne sposoby zapisywania długości i masy. (1 lekcja)

https://liblink.pl/zMKKio9RBa
https://liblink.pl/Izn1gpDapa

I jeszcze interaktywny test- POLECAM!
https://liblink.pl/90kKyF0JbS

Temat: Dodawanie i odejmowanie ułamków dziesiętnych. (1 lekcja)

Lekcja z e-podręcznika:
https://liblink.pl/Pxq7Nlm3gN
https://liblink.pl/2sSJoflGyD

Materiał z Pistacja.tv:
https://liblink.pl/WalPOizK7m

Materiał do zajęć 1:
https://liblink.pl/8MDX9Bpfqu

Materiał do zajęć 2:
https://szaloneliczby.pl/dodawanie-ulamkow-dziesietnych-zadania/

Materiał do zajęć 3:
https://www.matzoo.pl/klasa5/dodawanie-ulamkow-dziesietnych_32_182

Materiał do zajęć 4:
https://liblink.pl/3kVTJPByEU

Materiał do zajęć 5:
https://liblink.pl/u6IG5tVwUv

Materiał do zajęć 6:
https://www.matzoo.pl/klasa5/odejmowanie-ulamkow-dziesietnych_32_183

Materiał do zajęć 7:
https://liblink.pl/twmN0H8mFR

Język Hiszpański

Link do platformy quizlet:

Zestaw nazywa się EL tiempo-pogoda

https://liblink.pl/QlD3tzGnju

4 pory roku i opis pogody-proszę o zapoznanie się z tematem, podręcznik strona 68

ćwiczenia 3/69 podręcznik

ćwiczenie 1,2/28 ćwiczeniówka

Język Polski

Lekcja nr 1

  • Słownik – powtórzenie
  • Zeszyt ćwiczeń: 11, 12, 14, 15, 16, 17 ze stron 83-85

Lekcja nr 2

  • Powtórzenie – Witam, żegnam, przedstawiam, wysyłam wiadomości.
  • Zeszyt ćwiczeń: 2, 3, 4, 5, 7, 8, 10, 12, 13, 14, 15, 16 ze stron 6-11
  • 11 dla chętnych

Lekcja nr 3

  • List – powtórzenie
  • Zeszyt ćwiczeń: 17, 18 ze stroy 12.
  • Przeczytaj informacje z podręcznika ze strony 320 – żółta ramka i zadanie 7.
  • Przygotuj samodzielnie pocztówkę, na której narysujesz krajobraz miejsca, do którego bardzo chciałbyś pojechać, a teraz jest to nie osiągalne.

Lekcja nr 4

  • Pocztówka
  • Zeszyt ćwiczeń: 19, 20 ze strony 13.
  • Na przygotowanej pocztówce napisz rodzicom pozdrowienia. Wyobraź sobie, że jest rok 2030, a Ty spełniłeś swoje największe podróżnicze marzenie.

Lekcja nr 5

  • Instrukcja i przepis – uporządkowanie wiadomości
  • Zeszyt ćwiczeń: 22, 24, 26, 28, 30, 32, 33, 34 ze stron 14-20
  • 23, 25, 27 ustnie
  • 31, 35 dla chętnych

Lekcja nr 6

  • Narracja – powtórzenie
  • Zeszyt ćwiczeń: od 1, do 9, ze stron 55-57

Lekcja nr 7 

  • Strofa, rym i rytm – powtórzenie
  • Zeszyt ćwiczeń: od 10, do 15, ze stron 58 – 61.
  • Notatka do zeszytu dostępna w dzienniku elektronicznym

Lekcja nr 8

Logiczne myślenie – rozkład jazdy; Komiks – powtórzenie
Zeszyt ćwiczeń: 18/ 86 + 24, 25, 26, 27/ 97-99; 28 dla chętnych

Lekcja nr 9
W świecie telewizji
Zeszyt ćwiczeń: od 47. do 54. ze stron 106-109

Lekcja nr 10
O filmie i gatunkach filmowych
Zapoznaj się z materiałem z podręcznika na stronach 283-284. Zrób ćwiczenia 56, 57, 58/ 109-110; 59 dla chętnych
Obejrzyj film „Poste restante” Macieja Łozińskiego (link w Librusie).

Lekcja nr 11

Dookoła filmu

Przeczytaj wywiad ze strony 285 w podręczniku i napisz w zeszycie, czym jest dubbing. Ustnie 4/ 287, pisemnie w zeszycie 6/ 287.
Zeszyt ćwiczeń: 60 i 61 z 112.
Na 05.04. odpowiedz na pytania do filmu:

1. Dlaczego niektórych listów nie można było dostarczyć?
2. Kto był nadawcą pokazanych niedoręczalnych listów?
3. Jak sądzisz, jakie uczucia towarzyszyły paniom czytającym niedoręczalne listy?
4. Jak interpretujesz ostatni kadr filmu – unoszący się, na wpół już zniszczony skrawek listu?
5. Jak myślisz, czy to możliwe, by Pan Bóg odczytał (odczytał jest w cudzysłowie) list dziewczynki? A może jakoś na niego odpowiedział?
Lub druga wersja pytania piątego:
5*. Jak myślisz, co mogło być napisane w liście do Mojego Taty? Gdzie ten tata mógł być?

 

Lekcja nr 12

W ogrodzie sztuki – książka

zeszyt ćwiczeń 7-13/ 90-92

Lekcja nr 13

Z wizytą w muzeum

zeszyt ćwiczeń: 15, 16, 18, 19, 20, 21, 23 / 93; dla chętnych 17, 22

Lekcja nr 14

W świecie teatru

materiał z podręcznika 264-269

notatka do zeszytu znajduje się w Librusie

zeszyt ćwiczeń: 29-36 +44-46/ 99-104; dla chętnych 37-43

Lekcja nr 15

Związki wyrazowe współrzędne i podrzędne

materiał z podręcznika 144-145

notatka do zeszytu: https://liblink.pl/QDk8deqm5n

zeszyt ćwiczeń: 57-66/ 140-144

Lekcja nr 16

Pisownia skrótów i skrótowców

notatka do zeszytu znajduje się w Librusie

zeszyt ćwiczeń:1-4/ 195-196

 

Lekcja nr 17

„Najwyższa góra świata”

Przeczytaj tekst w podręczniku od strony 303 i pisemnie odpowiedz na pytania w podręczniku do 16.04.

 

Lekcja nr 18

Rodzaje podmiotów

notatka do zeszytu:  https://liblink.pl/qbIBINfpWl;

wypisz po dwa przykłady zdań z każdym rodzajem podmiotu

 

Lekcja nr 19

Rodzaje podmiotów – ćwiczenia

zeszyt ćwiczeń: 67-73/ 145-148

 

Lekcja nr 20

Temat: Zdania bezpodmiotowe

Notatka do przepisania do zeszytu o zdaniach bezpodmiotowych: https://liblink.pl/Wz4etoALzW

zeszyt ćwiczeń: 74-77/ 148-150

 

Lekcja nr 21

Temat: Rodzaje orzeczeń

Notatka do zeszytu o rodzajach orzeczeń: https://liblink.pl/Wz4etoALzW

Ćwiczenia: Przepisz zdania i określ według wzoru: https://liblink.pl/QQKwdrTPUB

 

Lekcja nr 22

Temat: Orzeczenie – ćwiczenia

zeszyt ćwiczeń: 103-108/ 163-166

 

Język Niemiecki

W ramach pracy samodzielnej w domu:

– przypomnij sobie nazwy dni tygodnia (rozdz. 4 lekcja 1);
– przypomnij sobie słownictwo dotyczące zajęć pozalekcyjnych;
– rozwiąż następujące zadanie:

1 Dopasuj właściwe czasowniki:

im Internet           haben
Bücher                spielen
im Chor               hören
Aikido                surfen
schwimmen             lesen
Rad                   singen
Musik                 gehen
Tennis                fahren

2 Odpowiedz na pytania według wzoru.

Was machst du am Montag?
Am Montag ________ . (Fußball spielen)  Am Montag spiele ich Fußball.

Was machst du am Mittwoch?
Am Mittwoch ________ . (Schach spielen)

Was machst du am Donnerstag?
Am Donnerstag ________ . (Englischkurs haben)

Was machst du am Freitag?
Am Freitag ________ . (Musik hören)

/zadania te przepisz do zeszytu!/

 

 

W ramach pracy samodzielnej w domu:

– przypomnij sobie słownictwo i zwroty z tematu Mein Freund, der Computer /im Internet surfen, chatten, quatschen itd./ (rozdz. 4 temat 2);
– przypomnij sobie zasady regularnej odmiany czasowników (tabela Grammatik strona 82 w podręczniku);
– rozwiąż zadania 11, 12 i 14 str. 43 z książki ćwiczeń;

Zajęcia pływackie

Temat: Ruletka – zakręć kołem i zobacz co wypadnie.

https://liblink.pl/E8z3kHEYrA

Pamiętaj, aby wcześniej wykonać rozgrzewkę!

Kontakt

Kontakt

tel.: +48 22 277 16 20
e-mail: sp392@edu.um.warszawa.pl

Adres

Szkoła Podstawowa 392

im. Jana Bytnara ps. „Rudy” w Warszawie

Aleja Wojska Polskiego 1A
01-524 Warszawa