Matematyka
DZIAŁ: WYRAŻENIA ALGEBRAICZNE I RÓWNANIA
Temat: Zapisywanie wyrażeń algebraicznych
Temat: Obliczanie wartości wyrażeń algebraicznych.
Obejrzyj filmik:
https://liblink.pl/1hKFZiVxyw
Zrób notatkę w zeszycie:
Jeżeli w miejsce liter występujących w wyrażeniu algebraicznym wstawimy liczby, to po wykonaniu obliczeń otrzymujemy wartość wyrażenia algebraicznego.
Przeczytaj stronę 185 z podręcznika. Przeanalizuj zieloną ramkę ze strony 185.
Przykład 1 (przepisz do zeszytu)
Oblicz wartość wyrażenia 5x – 7 dla x=-2
(pamiętamy, że 5x to jest to samo co 5*x)
Podstawiamy za x=-2 zgodnie z kolejnością wykonywania działań. Pamiętamy, że liczby ujemne wstawiamy w nawiasie.
5*(-2) – 7 = -10 – 7 = -17
Przykład 2 (przepisz do zeszytu)
Oblicz wartość wyrażenia 3a – 4b + 1 dla a=3 i b=-5
3*3 – 4*(-5) + 1 = 9 + 20 + 1 = 30
Zadania z podręcznika do zrobienia:
z. 1, 2a, 3, 4, 5, 6, 8 str. 186 – 187
z. 105 str. 252
Zadania z ćwiczeń do zrobienia:
z. 1-3 str. 92
Materiał na okres 6-8 kwietnia:
Temat: Upraszczanie wyrażeń algebraicznych.
Przeczytaj w podręczniku strony: 188-190
Obejrzyj filmik:
https://www.youtube.com/watch?v=baBerVpyqFA
Zrób notatkę w zeszycie:
Gdy w wyrażeniu algebraicznym kilka razy występuje ta sama litera, to takie wyrażenie można zapisać w prostszej postaci.
Przykłady:
x + 3x = 4x (bo 1+3 = 4)
7y – y = 6y (bo 7-1 = 6)
3a – 5a = -2a (bo 3-5 = -2)
5t – 6t = – t (bo 5-6 = -1)
Gdy mnożymy lub dzielimy wyrażenie algebraiczne przez liczbę, to wynik takiego działania można zapisać w prostszej postaci.
Przykłady:
3 * 6x = 18x (bo 3*6=18)
0,5x * 5 = 2,5x
12x : 4 = 3x (bo 12 : 4 = 3)
Obwód trójkąta o boku 2a: 3 * 2a = 6a
Wyrażenia składające się z liczb oraz z wyrażeń, w których występuje ta sama litera, da się uprościć. Wtedy oddzielnie wykonujemy działania na liczbach, osobno na wyrażeniach z tą samą literą.
Przykłady:
5 + 3a – 1 = 4 + 3a (można wykonać działania 5-1)
2x – 1 + 3x – 3 = 5x – 4 (można wykonać działanie: 2x + 3x = 5x oraz działanie -1 – 3 = -4)
x – y + 2x + 5 = 3x – y +5 (można tu tylko wykonać działanie: x+2x = 3x, resztę przepisujemy bez zmian)
Zadania do zrobienia z podręcznika:
z. 1-14 str. 190-192
z. 108-112 str. 252
Zadania do zrobienia z ćwiczeń:
z. 1-13 str. 93-95
17 kwiecień
Temat: Zapisywanie równań.
Przeczytaj w podręczniku strony 193, 194.
Obejrzyj filmik:
https://www.youtube.com/watch?v=2J6awLHKZ04
Zadania do zrobienia z podręcznika:
Zadania do zrobienia z ćwiczeń:
Temat: Liczba spełniająca równanie.
Przeczytaj w podręczniku strony 197, 198.
Obejrzyj filmik:
https://www.youtube.com/watch?v=wCFS3A9h250
Zadania do zrobienia z podręcznika:
Zadania do zrobienia z ćwiczeń: z. 1-5 str. 98
Język Hiszpański
6c
Link do platformy Quizlet:
Przeczytać oraz przetłumaczyć e-mail podręcznik strona 21,
Spróbować napisać podobny e-mail do swojego kolegi.
Język Polski
Imiesłów i środki stylistyczne
Historia
6d
Do przeczytania: rozdział 19 z podręcznika
Karty pracy będą wysłane drogą mailową.
Kontakt z nauczycielem: izahistoria@poczta.fm
Język Niemiecki
6c
W ramach pracy samodzielnej w domu
W ramach pracy samodzielnej w domu
6d
W ramach pracy samodzielnej w domu:
– przypomnij sobie odmianę czasowników typu spielen i wohnen przez osoby (rozdz. 2 lekcja 1);
– rozwiąż zadania 4 str. 14 i 5, 6 str. 15 z książki ćwiczeń;
– rozwiąż następujące zadania (przepisz je do zeszytu):
1 Odmień przez osoby czasownik kommen w l .poj.
1 ich …………..
2 du …………..
3 er, sie, es …………..
2 Uzupełnij zdania czasownikami w odpowiedniej formie.
kommen spielen wohnen sein mögen
1) Wo ………… du? – In Warschau?
2) Ich ………… Pizza.
3) Er ………… aus Deutschland.
4) Thomas ………… gern Fußball.
5) Ich ………… Peter.
W ramach pracy samodzielnej w domu:
– przypomnij sobie zasady tworzenia liczb z przedziału 0 – 100 (rozdz. 1 temat 2 i rozdz. 2 temat 2);
– rozwiąż zadanie 14 str. 19 z książki ćwiczeń;
– rozwiąż następujące zadanie (przepisz je do zeszytu!):
1 Uzupełnij logicznie ciągi liczb (słownie).
15, __________, __________,18
__________, 23, __________,25
30, 32, __________, __________,
58, __________, __________,61
91, 92, __________, __________
Język Angielski
6c
Język Francuski
6c
Przeczytać z podręcznika przepis na Mousse au chocolat, unite 4
Przetłumaczyć, wypisać nowe słowa do zeszytu i również do mnie,
Napisać przepis na ciasto lub inne danie, proszę mi wysłać do poprawy
Korektywa
6d
Wykonanie ćwiczeń z instruktażem z youtuba:
Jeżeli jest problem wpisujemy w wyszukiwarkę:
Gimnastyka korekcyjna Trzymaj się prosto – gimnazjum
Na koniec wykonujemy ćwiczenia wzmacniające stopy:
STOPA PŁASKA – Ćwiczenia korekcyjne wad postawy (jeśli nie macie odpowiedniego sprzętu, wykonujemy tylko te ćwiczenia, które możemy).
Ćwiczenia dla dzieci – prawidłowa postawa
https://liblink.pl/6CQR8NNRlL
Na koniec proponuję ćwiczenia na kolana koślawa
https://liblink.pl/70lb5DpJi7
KOLANA KOŚLAWE – Ćwiczenia korekcyjne wad postawy
Wychowanie fizyczne
6c
Wykonać trening ogólnorozwojowy :
https://liblink.pl/WfiqW4E0LZ
proszę wykonać taki zestaw ćwiczeń 3 lub 4x.
Na koniec ćwiczenie rozciągające:
https://liblink.pl/uR9nh4CmLA
www.fittykid.com
Jeśli nie możecie wykonać ćwiczenia że względu na pewne dolegliwości możecie ten trening zmodyfikować.
Następnie obejrzyjcie film na youtubie:
https://liblink.pl/Hg4TgEeT6G
PIRAMIDA ZDROWEGO ŻYWIENIA DZIECI I MŁODZIEŻY Profesor Mirosław Jarosz NCEŻ
Z tej piramidy skorzystamy na następnej lekcji.
WEBMASTER: DoCom